Zalecenia po zabiegu implantologicznym

Poprawnie wykonany zabieg wszczepienia implantu to tylko połowa sukcesu. Za drugą połowę odpowiadasz ty, jako pacjent. Aby wszczepione do kości żuchwy czy szczęki implanty uległy prawidłowemu wygojeniu (osseintegracji) i przez wiele lat spełniały swoje funkcje należy wziąć pod uwagę zalecenia przekazane przez specjalistę w Implanty Poznań, które przedstawimy w poniższym artykule. Przeczytaj go, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj również: Jak przebiega zabieg implantologiczny?

Umów się na wizytę do naszej kliniki, abyśmy mogli przedstawić Ci oferowane przez nas usługi.

Zalecenia, do których powinieneś się stosować

• Przez 24 godziny od zakończenia zabiegu wszczepienia zakazane jest płukanie jamy ustnej płynami do higieny,
  • Zrezygnuj z sauny i solarium,
  • Aby pozbyć się obrzęku po implantacji, dobrze jest zastosować okłady z lodu. Należy jednak pamiętać, że zasinienie i opuchlizna to standardowy objaw po zabiegu, więc gdy się pojawią, nie należy się niepokoić,
  • W pierwszych dniach zabiegu podczas snu należy układać głowę powyżej linii ciała,
  • Nie można nagrzewać podrażnionego miejsca, np. poprzez spanie na boku czy podtrzymywanie głowy dłonią,
  • Nie wolno dotykać implantów oraz ich okolicy,
  • Do co najmniej 7 dni po zabiegu zabronione jest palenie papierosów oraz spożywanie alkoholu,
  • Przez kilka tygodni powinno się zachować szczególną ostrożność podczas codziennej higieny jamy ustnej. Wskazane jest szczotkowanie zębów szczoteczką z miękkim włosiem oraz płukanie jamy ustnej płynami antybakteryjnymi,
  • Jeżeli decyzją lekarza przyjmujemy leki przeciwzapalne lub antybiotyki, należy przestrzegać wskazanych dawek,
  • W razie jakichkolwiek wątpliwości i niepokojących objawów bezzwłocznie skontaktować się ze stomatologiem.

Dolegliwości, które mogą wystąpić

Zabieg wszczepienia implantu jest zabiegiem chirurgicznym i z tego powodu pojawienie się odczucia bólu jest zjawiskiem normalnym.  Są to najczęściej:
– niewielki obrzęk dziąseł oraz twarzy,
– ból w miejscu wszczepienia implantu,
– lekkie krwawienie,
– zasinienie skóry i dziąseł.

Ból można złagodzić stosując leki przeciwbólowe przepisane przez lekarza prowadzącego. Do symptomów, które mogą świadczyć o rozwoju stanu zapalnego w okolicy implantu należą: nieustępujący ból i obrzęk, sztywność mięśni szczęki, niemożność pełnego otwarcia jamy ustnej, gorączka. Z reguły w takiej sytuacji stomatolog przepisuje silniejsze środki przeciwbólowe oraz antybiotyki.

Kiedy można zacząć normalnie jeść po wszczepieniu implantu?

Do co najmniej dwóch godzin od zabiegu nie wolno spożywać żadnych pokarmów. Zaleca się również, by przez kolejne 2 dni pacjent zrezygnował z jedzenia gorących posiłków, zastępując je chłodnymi pokarmami w formie płynnej. W pierwszych 48 godzinach warto unikać również produktów mlecznych oraz napojów gazowanych. Picie alkoholu jest zabronione. Ponadto, dopóki rana się nie zagoi, nie wolno żuć czy gryźć twardych pokarmów stroną operowaną. Nie zaleca się również spożywania ostrych dań, które mogą spowodować podrażnienia okolicy wszczepienia implantu.

Warte uwagi: Implanty stomatologiczne i ich rodzaje