Gojenie rany po ekstrakcji

Ekstrakcja zęba może być konieczna z różnych powodów. Bardzo często ekstrakcje zębów są wykonywane w celu usunięcia zębów mądrości. Większość ludzi nie ma wystarczająco dużo miejsca w jamie ustnej na zęby mądrości, dlatego zaleca się ich wyrywanie, aby zapobiec przesuwaniu się zębów, bólowi i innym problemom. Zęby mogą również wymagać ekstrakcji, jeśli zostały poważnie uszkodzone w wyniku urazu lub w przypadku zaawansowanej próchnicy lub choroby przyzębia. Jak przebiega gojenie się rany po zabiegu ekstrakcji zęba? Odpowiedź na to pytanie będzie przedmiotem niniejszego artykułu.

Przeczytaj również: Usunięcie zęba – potrafimy zrobić to bezboleśnie

W przypadku konieczności usunięcia zęba, pacjenci chcą mieć pewność, że zabieg można wykonać w możliwie najbezpieczniejszy i najskuteczniejszy sposób. Aby mieć spokój ducha i pewność, że wszystko przebiegnie pomyślnie, skontaktuj się z kliniką dentystyczną Stankowscy-Białach. Specjaliści przeprowadzą Cię przez całą procedurę, dbając o Twój komfort i nie pozostawiając przykrych wspomnień. Skorzystaj z usługi usunięcie zęba Poznań i przejdź do kolejnego kroku – uzupełnienia brakującego uzębienia w ramach usług Protetyka Poznań.

Gojenie rany – etapy

Gojenie się rany po zabiegu ekstrakcji zęba odbywa się zazwyczaj biorąc pod uwagę następujące cztery etapy:

Etap 1: Etap pierwszy obejmuje pierwsze 24 godziny po ekstrakcji i wtedy zaczyna się krzepnięcie krwi. Niektóre bóle i dyskomfort są normalne podczas pierwszego etapu, podobnie jak lekkie krwawienie. Spodziewaj się, że obrzęk osiągnie szczyt w ciągu pierwszych 24 godzin.

Etap 2: Etap drugi obejmuje 24 do 48 godzin po ekstrakcji, a uwaga skupia się na zakrzepie, który utworzył się w zębodole. Płytki krwi w skrzepie zaczynają wytwarzać czynniki chemiczne, które wspomagają proces gojenia, a obrzęk zaczyna ustępować.

Etap 3: Podczas etapu trzeciego, który trwa około 72 godzin po usunięciu, tkanka dziąseł zaczyna się zamykać wokół miejsca ekstrakcji.

Etap 4: Etap czwarty to ostatni etap gojenia, który ma miejsce około siedmiu do dziesięciu dni po zabiegu. W tym momencie otwór pozostały po ekstrakcji jest w większości przypadków zamknięty, chociaż czas rekonwalescencji w przypadku większych zębów, takich jak zęby trzonowe, może trwać nieco dłużej.

Gojenie rany – czy można przyspieszyć ten proces?

Każda rekonwalescencja jest inna i różni się w zależności od umiejscowienia zęba oraz ilości i rodzaju przeprowadzonej ekstrakcji. Jednakże oto najważniejsze wskazówki dotyczące pielęgnacji, których należy przestrzegać, aby przyspieszyć gojenie rany.

Weź leki przeciwbólowe przepisane przez dentystę. Jeśli nie przepisują ci żadnych leków przeciwbólowych, możesz wziąć lek dostępny bez recepty, taki jak ibuprofen lub paracetamol. Ponadto po upływie pierwszych 24 godzin możesz zacząć płukać usta dwa razy dziennie płynem do płukania ust z solą. Utrzymuj obszar, z którego usunięto zęba w czystości. Jednak podczas szczotkowania zębów unikaj miejsca ekstrakcji.

USUNIĘCIE ZĘBA POZNAŃ

PROTEZA POZNAŃ